Hodnotenie žiakov 1. st.

      • Hodnotenie žiakov

        Formatívne hodnotenie

        Žiaka hodnotíme tak, aby mu hodnotiace informácie umožňovali zlepšiť jeho poznatky, schopnosti, zručnosti či správanie (formatívne hodnotenie). Základom je slovné hodnotenie, u ktorého sa učiteľ uistí, že mu žiak rozumie.

        Známky

        Prideľovanie známok či bodov, ktoré žiakovi naznačujú nakoľko plní všeobecné očakávania štátneho vzdelávacieho programu využívame ako pomocnú formu hodnotenia.

        Vysvedčenie

        Okrem vysvedčenia dostane každý žiak dvakrát do roka aj písomné slovné hodnotenie.

        Sebahodnotenie

        Dôležitým cieľom hodnotenia je naučiť každého žiaka sebareflexii a schopnosti vlastného sebahodnotenia. U starších žiakov využívame aj individuálne stretnutia na umožnenie spätnej väzby žiaka o jeho subjektívnom vnímaní a prežívaní v škole.

        Konzultácie s rodičmi

        Konzultačné hodiny  sú formou informovania rodičov o hodnotení žiaka. Škola ich organizuje minimálne 2x ročne. Na druhom stupni sa konzultačné hodiny konajú v trojici žiak, učiteľ, rodič. Rodič má možnosť kedykoľvek požiadať o individuálnu konzultáciu aj okrem organizovaných konzultačných hodín.

         

        Hodnotenie žiakov na I. stupni

         

        Priebežné hodnotenia akademických vedomostí žiakov v predmetoch SLJ, MAT, PRV, PRI, VLA vyjadrujeme v % (Vedomosti_ziakov.pdf). V predmetoch HUV, VYV, TSV, PracV, INF slovným komentárom popisujeme ako žiaka vnímame na hodine, čo ho baví, čo mu ide a pod.

        Priebežné pozitívne i kritické odkazy pre rodičov (napr. výnimočne kvalitná práca, výnimočné zlepšenie, zabudnutie pomôcky, konkrétny problém) zasielame cez EduPage prehľadnými symbolmi:

        • zelená obálka = pozitívna správa
        • žltá obálka = neutrálna správa
        • červená obálka = negatívna správa
        • medajla = účasť / reprezentácia v súťaži

        Prváci dostávajú koncom októbra hodnotiaci list od triedneho učiteľa, v ktorom je stručne popísaný adaptačný proces žiaka.

        Hodnotenie piatich celoživotných pravidiel, a dvoch životných zručností, ktoré si vyberie triedny učiteľ počas roka, zahŕňa dokument: Celozivotne_pravidla_a_zivotne_zrucnosti (PDF).

         

        Súhrnné hodnotenia

         

        Štvrťrok - konzultácie s triednym učiteľom.

        Polrok - výpis známok a slovné hodnotenie.

        Trištvrterok - konzultácie v trojici žiak-učiteľ-rodič (tzv. ŽUR) s triednym učiteľom kde sa diskutuje sebahodnotenie žiaka. Nastavujú sa ďalšie kroky pre žiaka, učiteľa, rodiča.

        Koniec roka - vysvedčenie a slovné hodnotenie.

         

        Celoživotné pravidlá

         

         

    • Percentuálne hodnotenie

      Známka

      100,00 - 90,00

      1

      89,99 - 75,00 

      2

      74,99 - 55,00

      3

      54,99 - 35,00

      4

      34,99 - 0,00

      5